Tomáš si koupil nové BMW řady 5. Pořizovací cena byla přes 1,5 mil. Kč. Při pojištění se Tomáš rozhodoval, zda-li si má připojistit GAP, což by mu zajistilo případné plnění škody v ceně nového vozu. Připojištění stálo skoro 5 000 Kč ročně. Nakonec se rozhodl, že do GAP půjde a udělal dobře, protože v prvních měsících hodnota nového vozu strmě klesá. Po 3 měsících mu navíc vozidlo ukradli. Pokud by GAP neměl sjednáno, tak pojišťovna vyplatí hodnotu vozu v době škodné události, která by mohla být o několik set tisíc nižší než cena pořizovací. Vzhledem k tomu, že Tomáš do GAP zainvestoval, tak mu pojišťovna proplatila celou hodnotu vozu podle faktury při koupi vozu.
Příběhy špatně pojištěných řidičů
Znám mnoho příběhů špatně pojištěných řidičů, kteří pak spláceli škody na cizích vozidlech a náklady na léčbu posádky celý život.


Jana bydlí v malé vesnici v jižních Čechách. K lesu to má asi 200 m. Když si pojišťovala vozidlo, tak chtěla co nejlevnější pojištění a nebrala v úvahu místo, kde běžně vozidlo přes noc parkuje. Pojištění si sjednávala v létě a několik měsíců bylo vše bez problémů. Problém přišel, když se začalo na podzim ochlazovat. Když Jana večer přijela z práce domů, tak teplo motoru přitahovalo zvěř, která do motoru vlezla a překousala kabely. Při první opravě se povedlo zničit lehce jen jeden kabel a oprava stála 2 500 Kč. O 14 dní později ale zvířátka “zaúřadovala” a překousala kabelů víc. Oprava už stála téměř 12 000 Kč. Za cenu oprav by Jana přitom měla stávající pojištění rozšířené o připojištění poškození vozu zvířetem na 2 roky. Vyplatí se proto přemýšlet o možných rizicích a na pojištění nešetřit.
Petra má VW Sharan s vyhřívaným čelním sklem. Nechala si poradit a připojistila si čelní sklo na limit 20 000 Kč. Po několika týdnech si všimla drobné prasklinky v pravém dolním rohu skla. O několik dní později se z prasklinky stala prasklina přes celé čelní sklo a Petra musela na výměnu. Vzhledem k připojištění čelního skla bylo sklo vyměněno bez spoluúčasti. Kdyby připojištění Petra neměla a chtěla využít havarijního pojištění, tak bude platit spoluúčast, kterou má u havarijního pojištění –v tomto případě 5 %, min. 5 000 Kč.
Lukáš si při sjednání autopojištění nenechal poradit a šetřil na limitech povinného ručení. “Co bych musel udělat, aby škoda přesáhla 35 000 000 Kč,” říkal si tenkrát. Po 3 letech se mu ale podobná situace stala. Nevěnoval plnou pozornost řízení, když si nastavoval za jízdy navigaci. Podařilo se mu přejet do protisměru a vjel do cesty cisterně. Řidič cisterny se snažil vyhnout čelnímu střetu, což se mu sice povedlo, ale kolem přejel krajnici a cisterna se převrátila. Z havarovaného vozu, respektive z nádrže, začaly vytékat převážené pohonné hmoty do vodovodního řadu. Hasiči vzniklou škodu likvidovali několik týdnů. Škoda na vozidle, újmě na zdraví řidiče cisterny a na majetku se nakonec vyšplhala na téměř 42 000 000 Kč. Z limitu povinného ručení Lukášova pojišťovna vyplnila sjednaný limit 35 mil. Kč na náhradu škod, zbylých 7 000 000 Kč bude muset zaplatit Lukáš. Rozdíl na povinném ručení s nejnižším limitem (35 mil.), který si Lukáš sjednal, a nejvyšším (200 mil. Kč) bylo přitom asi 800 Kč ročně. Nešetřete na povinném ručení – i malá chyba může způsobit obrovskou škodu.
Paní Helena bydlí v centru Prahy. Jednou ráno přišla ke svému autu a zjistila, že má poškrábaný lak na karoserii. Stejně poškozená byla i ostatní auta v ulici. Helena ani chvíli neváhala a vše nahlásila Policii ČR, která přijela a škodu zdokumentovala. A udělala dobře. U pojišťovny měla sjednané připojištění proti vandalismu. Aby pojišťovna plnila, tak je nezbytně nutná účast a protokol Policie. Při uplatnění škody od vandala (nemusí být zjištěný) se většinou neúčtuje spoluúčast, ale pokud by Helena Policii nezavolala, musela by škodu nahlásit z havarijního pojištění a spoluúčast by zaplatila – v jejím případě byla pevných 10 000 Kč.